A Series Of Interviews #5 : The "el Tesoro Del Dragón" (Panta


BAFelton

Well-Known Member
Joined
Jun 23, 2010
Messages
1,273
Website
www.open-consoles.com
298873flyer.jpg



Geca is well know on Caanoo with the port of many games like : Bubble Pop, Hardcore Fight, Wings Of Wor... Let's meet 'The FARM Team' and their game : Free your mind, analist and porter - Princemegahit, Musician and Futublock, Programer. Futublock will answer my questions.


English version :)



BAF : First, could you introduce yourself and your team briefly ?

Futublock : It's a crazy's group.



BAF : How did you meet ?

Futublock : The last Competition of gp32spain I'm in with Princemegahit (place #4 , thanks drumpi) and Free your mind is a good porter and I owe some graphics.



BAF : What made you decide to work together ?

Futublock : First, the competition must to be a team, second, Princemegahit is a good musician and Free your mind is a good analist. Third, maybe work again with tey.



BAF : What was your background as developers before working on the Caanoo?

Futublock : I always loved programed videogames, when I bought my gp2x f100 I was an simple editor, but really you need "itching code" and Bennugd is to easy for this. Another competition in the past and why not this?



BAF : Is this the first console on which you develop?

Futublock : Technically, I haven't caanoo and is imposible test in, thanks Free your mind, you got it.



BAF : Can you tell us a little about your project for the Riot Tag-Team Coding Competition ?

Futublock : It's a simple remake of "Dragon fire" and no problem with the "mainenngine" was done decorate it.



BAF : How came the idea ?

Futublock : I try do a cartoon of this character (was in the previos game of gp32spain's competition) finally will become the hallmark of author.



BAF : What are your inspirations ?

Futublock : Love programed aplications for caanoo, my filosophy is "caanoo for all".



BAF : How do you divide your work ?

Futublock : Graphics and programed is too harder.



BAF : What part of the game, at the technical level, gave you the biggest difficulty?

Futublock : Menu it's still too anfractuous, I pry for you no find some bugs there.



BAF : In your opinion, how your game will make the difference over the other games in the competition ?

Futublock : Rainy Day is a perfect for comercial game, Skylark is another Spanish's forum favorite, but Prometheon is a big game and the retro graphics is too cool.



BAF : What do you think of Caanoo as a open source console ? And about the development of homebrew on it ?

Futublock : I think is better of development that another consoles wath need hack...



BAF : What advice would you give to those who wish to embark on the adventure of creation ?

Futublock : Come on, we need more staff for a software more freedom.



BAF : What are your future projects ?

Futublock : Now I want created counters and scoredboards for table games, I like them.



BAF : A word to add ?

Futublock : Thanks to my partners of my tag (Princemegahit and Free your mind) and thanks you for read this.



BAF : Thanx a lot Futublock.




Spanish version :)


BAF : En primer lugar, ¿podrías presentarte brevemente y su equipo?

Futublock : Somos lo que siempre se suele decir, un grupo de chalados.



BAF : ¿Cómo se conocieron?

Futublock : Con princemegahit ya he trabajado en el concurso del año pasado de gp32spain el cual quedamos en 4º puesto; A Free your mind a parte que le debo un monton de graficos, suele pasarnos los juegos a formato consola.



BAF : ¿Qué le hizo decidirse a trabajar juntos?

Futublock : Principalmente fué la demanda de necesitar personal para la competicion en equipo, princemegahit es un gran musico y free your mind es buen analista. No descartaria trabajar con ellos otra vez.


BAF : ¿Cuál fue tu experiencia como desarrollador antes de trabajar en la Caanoo?

Futublock : Siempre me gustó eso de programar videojuegos, cuando me compré la gp2x f100 estube con un editor de juegos muy basico en el que podias hacerlos muy facilmente pero al final tenias que picar codigo y me pasé a bennu. Tras varios concursos no dudé presentarme a este.


BAF : ¿Es esta la primera consola en la que se desarrollan?

Futublock : Practicamente, ya que no tengo la posibilidad de probarla en primera persona, aunque free your mind nos echa un buen cable.



BAF : ¿Puede contarnos un poco acerca de su proyecto para la revuelta de Tag-Team Competición de codificación?

Futublock : Es simplemente un remake del juego que me cautivó en su dia, tenia el 'motor' del juego mas o menos terminado, solo habia que adornarlo.



BAF : ¿Cómo surgió la idea?

Futublock : La idea vino de adaptar el personaje de otro videojuego a este; El personaje lo creé al principio como animacion de una pagina web que rapidamente la adapté a videojuego como una especie de dibujo animado.



BAF : ¿Cuáles son sus inspiraciones?

Futublock : Me encanta hacer aplicaciones para caanoo, yo soy de la filosofia 'caanoo para todo' creo que no le sacamos todo el potencial que tiene.



BAF : ¿Cómo divide su trabajo?

Futublock : Entre la programacion y los graficos la cosa se pone chunga, ya que casi una cosa depende de la otra.



BAF : ¿Qué parte del juego, a nivel técnico, se dio la mayor dificultad?

Futublock : La parte de los menús es muy chunga, de echo creo que hay por ahí un bug escondido.


BAF : En su opinión, ¿el juego que marcará la diferencia en los otros juegos de la competencia?

Futublock : El 'Otro dia de lluvia' tiene unos graficos muy estupendos y espero que termine siendo un juego comercial, merece la pena gastarse los cuartos; Alondra tampoco está mal pero a mi opinión el que merece el primer premio es el Prometheon, tiene unos graficos con un estilo especial, un poco retro quizas, ademas es un juego larguisimo. Pinta muy bien.


BAF : ¿Qué piensa usted de Caanoo como una consola de código abierto? Y sobre el desarrollo de homebrew en él?

Futublock : Pienso que es lo mejor que le podria pasar a desarrolladores, eso de tener que hackear otras consolas comerciales no me parece muy legal, que mas legal que la caanoo??



BAF : ¿Qué consejo le daría a aquellos que desean embarcarse en la aventura de la creación?

Futublock : Come on, we need more staff for a software more freedom <----

Que se embarquen y que se mareen, nunca somos pocos, se pueden hacer maravillas de las que no tenemos por que pagar...



BAF : ¿Cuáles son tus proyectos futuros?

Futublock : Ahora en un futuro inmediato pienso ponerme con marcadores y accesorios para juegos de mesa, donde esté una caanoo que se quite el papel y lapiz.



BAF : Una palabra más que añadir?

Futublock : Gracias a mis compañeros de equipo, princemegahit y free your mind, y a los que han perdido un ratito en leerme, gracias again.



BAF : Gracias Futublock.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top