GP2X Devkitgp2x


boogle

Still Fresh
Joined
Dec 20, 2005
Messages
32
I've got a problem with a library conflict in devkitGP2X. It would seem libc.a includes a series of functions in pthread.a that are of a different size - causing a conflict. Unfortunately I need to use both libraries for SDL :(

1>c:/devkitpro/devkitgp2x/bin/../sysroot/usr/lib\libpthread.a(lockfile.o): In function `flockfile':
1>: multiple definition of `__flockfile'
1>c:/devkitpro/devkitgp2x/bin/../sysroot/usr/lib\libc.a(flockfile.o):: first defined here
1>c:\devkitpro\devkitgp2x\bin\..\lib\gcc\arm-linux\4.0.2\..\..\..\..\arm-linux\bin\ld.exe: Warning: size of symbol `__flockfile' changed from 24 in c:/devkitpro/devkitgp2x/bin/../sysroot/usr/lib\libc.a(flockfile.o) to 8 in c:/devkitpro/devkitgp2x/bin/../sysroot/usr/lib\libpthread.a(lockfile.o)
1>c:/devkitpro/devkitgp2x/bin/../sysroot/usr/lib\libpthread.a(lockfile.o): In function `funlockfile':
1>: multiple definition of `__funlockfile'
1>c:/devkitpro/devkitgp2x/bin/../sysroot/usr/lib\libc.a(funlockfile.o):: first defined here
1>c:\devkitpro\devkitgp2x\bin\..\lib\gcc\arm-linux\4.0.2\..\..\..\..\arm-linux\bin\ld.exe: Warning: size of symbol `__funlockfile' changed from 24 in c:/devkitpro/devkitgp2x/bin/../sysroot/usr/lib\libc.a(funlockfile.o) to 8 in c:/devkitpro/devkitgp2x/bin/../sysroot/usr/lib\libpthread.a(lockfile.o)
1>c:/devkitpro/devkitgp2x/bin/../sysroot/usr/lib\libpthread.a(lockfile.o): In function `flockfile':
1>: multiple definition of `_IO_flockfile'
1>c:/devkitpro/devkitgp2x/bin/../sysroot/usr/lib\libc.a(flockfile.o):: first defined here
1>c:\devkitpro\devkitgp2x\bin\..\lib\gcc\arm-linux\4.0.2\..\..\..\..\arm-linux\bin\ld.exe: Warning: size of symbol `_IO_flockfile' changed from 24 in c:/devkitpro/devkitgp2x/bin/../sysroot/usr/lib\libc.a(flockfile.o) to 8 in c:/devkitpro/devkitgp2x/bin/../sysroot/usr/lib\libpthread.a(lockfile.o)
1>c:/devkitpro/devkitgp2x/bin/../sysroot/usr/lib\libpthread.a(lockfile.o): In function `funlockfile':
1>: multiple definition of `_IO_funlockfile'
1>c:/devkitpro/devkitgp2x/bin/../sysroot/usr/lib\libc.a(funlockfile.o):: first defined here
1>c:\devkitpro\devkitgp2x\bin\..\lib\gcc\arm-linux\4.0.2\..\..\..\..\arm-linux\bin\ld.exe: Warning: size of symbol `_IO_funlockfile' changed from 24 in c:/devkitpro/devkitgp2x/bin/../sysroot/usr/lib\libc.a(funlockfile.o) to 8 in c:/devkitpro/devkitgp2x/bin/../sysroot/usr/lib\libpthread.a(lockfile.o)

Any ideas? :blink:
 
I think I've found the solution - but until my SD card arrives later today I can't fully test it...

If you specify -lc AFTER -lpthread, it compiles perfectly. Not sure if it'll work on the device or not, but I'm hopeful :)
 
Back
Top